torsdag den 12. januar 2012

Cookies med peanuts

Har lige afprøvet disse helt fantastiske cookies fra det nye Mad! Så opskriften og faldt jo pladask for det fine stempel de havde brugt (købt her). Så det måtte jeg jo naturligvis have fingrene i og da det nu er ankommet, måtte jeg jo i gang med at afprøve opskriften, som kommer her:

20-25 skønne cookies

175 g blødt smør
100 g brun farin
100 g sukker
180 g crunchy peanutbutter
1 æg
1 tsk flydende vanilje
3-4 spsk hele, saltede peanuts
250 g hvedemel
½ tsk natron
1 knivspids salt

 Først piskes smør, farin og sukker sammen med elpisker til en luftig masse.


Så tilsættes peanutbutter, æg og vanilje og der piskes igen


Rør hele peanuts i med en ske.

Bland mel, natron og salt i en skål og rør det i dejen med en ske. Sæt derefter dejen på køl i 15 min.


Beklæd en bageplade med bagepapir og tænd ovnen på 175 grader.

Form dejen til 20-25 kugler og læg dem på bagepladen med god afstand imellem (jeg fik plads til 10 på hver plade)

Tryk dem flade med fingrene og brug nu kagestemplet til at lave det søde HOME MADE mønster med. Alternativt trykkes de flade med en gaffel og lav et mønster på kryds og tværs med gaflen.


Bag kagerne i ovnen i 10-12 minutter. Lad dem køle helt af på en bagerist.


Nu er der kun tilbage at sætte tænderne i disse virkelig skønne cookies.

I får også lige et billede af mit nye meget hyggelige kagestempel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar