fredag den 9. august 2013

Skattejagt i skoven

Jeg har for nylig været med min søns klasse på overnatning og i den forbindelse lovede jeg, at stå for "skattejagten". Det var i en skov og jeg synes derfor ikke de skulle på en traditionel skattejagt, men derimod på en jagt i skoven, efter ting den har, at byde på. Så jeg lavede denne her skattejagt til dem og det var vildt som de gik op i det og sjovt, at se hvor kreative de var for, at få samlet alle skattene ind. Skattejagten kan bruges som jeg gjorde det, men den kan også bruges til en helt almindelig tur rundt i skoven, med dine egne børn. Husk at giv barnet en pose til, at samle alle skattene i, samt en lille belønning, når dit barn har fundet det hele.
____________________________________________________________________________

Skattejagt i skoven

Her er en liste over ting, du skal finde på din tur rundt i skoven. Når du har fundet det hele, skal du aflevere det hos mor, så får du en belønning.

  • Noget blødt
  • 2 forskellige slags frø (fra planter)
  • 2 forskellige slags affald
  • Noget der er lige
  • Noget du synes er en flot skat
  • Noget der er rundt
  • Noget hårdt
  • 2 forskellige slags blade
  • Noget der kan larme
  • Et blad der er tygget i/bidt af
  • En flot sten
  • En grankogle
  • Noget grønt
  • En pind

Ingen kommentarer:

Send en kommentar