onsdag den 28. december 2011

Verdens bedste gulerodscupcake

For et par uger siden skrev min niece, at hun lige havde bagt verdens bedste cupcake. Straks måtte jeg jo bede hende om opskriften. Den fik jeg men den var på engelsk, da hun bor i USA. Nu har jeg så oversat den til dansk og med danske mål. Har så ventet på en lejlighed til at bage dem i og den kom heldigvis i dag, da jeg skulle mødes og hygge med mødregruppen. Så kan derfor også nu tilslutte mig min nieces udmelding. Det er verdens bedste gulerodscupcake. Opskriften kommer her.

Cupcakes:
4 æg
1,875 dl olie
1,25 dl. æblemos
2,5 dl. sukker
2,5 dl. brun farin
227 gram knust ananas
3 tsk. vanilleekstrakt
5 dl. hvedemel (300 gram)
2 tsk. bagepulver
2 tsk. natron
½ tsk. salt
2 tsk. kanel
1/4 tsk. muskatnød
en knivspids stødt nellike
3,75 dl. revet gulerod
2,5 dl. hakket pecannød

Frosting:
1,25 dl. smør
227 gram flødeost (Philadelphia)
1 tsk. vanilleektrakt
3,75 dl flormelis

Forvarm ovn til 180 grader.

Bland æg, olie, æblemos, brun farin, sukker ananas og vanille i en skål.



I en anden skål blandes hvedemel, bagepulver, salt, kanel, muskatnød, nellike, natron.


Når det er blandes hældes det over i den første skål og der røres rundt. Rør herefter de revne gulerødder ned i dejen. Til sidst foldes nødderne ind i dejen.


Fyld en muffinform 3/4 dele op. Bag i 18-20 minutter. Afkøl helt.



Mens de afkøler laves frosting. Bland smør, flødeost, flomelis og vanille. Pisk indtil den er blød og cremet.

Smør nu frosting på dine cupcakes eller brug en sprøjtepose til det.


2 kommentarer:

  1. Mums siger jeg bare!!
    Har en af disse lækre cupcakes stående i køleskabet til i aften - og jeg glæder mig til at sætte tænderne i den :-)

    SvarSlet
  2. Ja de er altså også bare stærkt vanedannende. Men jeg undrer mig over hvordan du kan have en tilovers til i aften. Fik du ikke 3 med til 3 personer? Glemte du at dele? :-)

    SvarSlet