onsdag den 12. december 2012

Rugbrødskone til børnefødselsdage

Jeg har for kort tid siden haft min datters vuggestuegruppe hjemme til fødselsdag. Jeg synes det er helt fantastisk, at have dem på besøg. Der er dog en ting der kan volde lidt udfordringer - nemlig frokosten. Har tidligere haft succes med pasta & kødsovs & Ristaffel med boller i karry. De retter kan man forberede en hel del inden ungerne dukker op, men der er stadig meget man skal gøre, når først de er her, hvilket ikke altid er det man har lyst til. Altså at stå i køkkenet, når man hellere vil hygge med unger og pædagoger. Så i år tænkte jeg, at det skulle være noget jeg kunne gøre helt klar inden de ankom. Har før fået en slags højbelagt pålægsmand. Den var lavet af lyst brød og som sagt højbelagt, så det koncept duede ikke helt, men tænkte at den nok kunne modificeres til vuggestueplan. Så jeg gik i gang med rugbrødsmadder og grøntsager. Jeg valgte sikre børnehits som leverpostej, tunsalat, spegepølse, æggemadder og frikadeller. Pyntede så med tomat, agurk, peberfrugt, gulerødder og karse. Synes selv hun blev super fin og det er ikke sidste gang jeg bruger det koncept. Det var nemlig super skønt, at have fuld tid sammen med de skønne unger og de lige så skønne pædagoger. Her er resultatet til andres inspiration :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar