torsdag den 22. marts 2012

Lækre hjemmelavede P-tærter

Her er opskriften på nogle lækre hjemmelavede P-tærter. Jeg fik opskriften af en kollega for nogle måneder siden og må indrømme, at jeg allerede har lavet dem 3 gange, så den er jeg nød til, at dele med jer. Det gode ved dem er, at de er meget nemme at lave..

Til ca. 20 stk.

Ingredienser

100 gram usaltede peanuts
75 gram hvide skumfiduser klippet i små stykker, af mærket "rocky mountain" hvis du spørger mig
100 gram lys chokolade
100 gram mørk chokolade

Hvis ikke du kan få fat i usaltede peanuts, så kan du bruge saltede peanuts. Så skal du lægge dem i en metalsi og ryste den godt over håndvasken. Så får du "slidt" det meste salt af og de smager ikke længere salt.

M.h.t. skumfiduserne, så bliver det nemmere, at klippe dem i mindre stykker, hvis de er lidt hårde. Man får dem hårde ved at smide dem i fryseren i en halv times tid. Hvis ikke man gør det, så er de meget bløde, hvilket gør, at de klistrer helt fast til saksen når du klipper dem i stykker.

Jeg bruger en blanding af lys og mørk chokolade, men det er jo en smagssag. Jeg kan godt lide, at de hverken er for søde (lys chokolade) eller for bitre (mørk chokolade) så derfor synes jeg det er perfekt, når det er halv af hver slags. Men er du mest til kun mørk eller kun lys, så brug bare det.

Fremgangsmåde

Smelt chokoladen over vandbad. Når chokoladen er smeltet, vender du skumfiduser og peanuts ned i chokoladen og rører rundt.

Brug en ske og sæt en klat på en bageplade med bagepapir. Stil dem koldt, så stivner chokoladen hurtigt.

Mmnnnn velbekomme 

4 kommentarer:

  1. De er så lækre - og jeg har siden jeg smagte den hos dig, allerede lavet dem 2 gange :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er "desværre" lidt vanedannende.

      Slet
  2. Nam... de ser godt nok lækre ud ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak det er de også. Er faktisk ved, at være længe siden jeg lavede dem sidst, men jeg var for nylig en tur over grænsen hvor jeg både fik købt usaltede peanuts og skumfiduser, så mon ikke jeg snart falder i det hul igen :-)

      Slet