mandag den 10. april 2017

Oreo cookies

Mine unger har virkelig  taget de amerikanske oreos til sig. Så da min kollega en dag i sidste uge havde nogle hjemmelavede af slagsen med på arbejde var jeg nødt til at be om opskriften. Jeg vidste at mine unger ville elske den.

Jeg deler selvfølgelig opskriften her så flere kan få glæde af den.

15 stk.

Dej:
175 g hvedemel
50 g kakao
1 tsk. bagepulver
1/4 tsk. salt
100 g blødt smør
100 g farin
100 g sukker
1 æg
1 tsk. vaniljesukker

Creme:
75 g blødt smør
1 tsk. vaniljesukker
150 g flormelis

Sigt mel, kakao og bagepulver sammen og tilsæt salt.

Pisk smør, farin og sukker cremet og pisk æg og vaniljesukker i. Rør melblandingen i dejen.

Form dejen til ca. 30 kugler (á ca. 20 g) og læg dem med god plads på 2 bageplader med bagepapir. Tryk dem flade - brug evt. et cookiestempel.

Bag kagerne ved 180 grader i varmluft i ca. 12 min. Lad dem køle af på pladen i 5 min. og flyt dem så over på en rist til afkøling.

Creme:
Pisk smørret luftigt i 1 min. med en håndmikser og pisk vaniljesukkeret i. Sigt flormelissen og pisk den i smørret ved lav hastighed. Pisk herefter cremen luftigt i 1 min. ved høj hastighed.

Læg kagerne sammen 2 og 2 med en skefuld smørcreme imellem.

Opbevar kagerne i en kagedåse. (2 dage ved stuetemperatur, i køleskab 5-7 dage)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar